2020. május 23., szombat

Mamó Mesél - Ezópus: Az ebről és juhról /fabula

Egy komondor beperelt egy juhot a bírónál.
- Bíró uram, ez a juh egy kenyérrel tartozik nekem!
- Én nem tartozom semmivel, nem vagyok a komondor adósa, hiszen soha nem is láttam őt!
A komondor tanukat hozatott.
Először jött egy farkas.
- Jó bíró uram! Ez a juh egy bűnös állat. Én jól tudom, hogy a komondor egy kenyeret kölcsön adott neki. Saját szememmel láttam.
Második tanú a héja volt.
Ugyanazt mondta, amit a farkas.
A harmadik tanú a saskeselyű volt.
- Te bűnös állat - szólt a juhhoz - miért tagadod  le az adósságodat, mikor jól tudod, hogy tartozol vele?
A bíró a hamis vallomások alapján kihírdette az ítéletet:
- Te juh, tartozol a komondornak, köteles vagy azt megfizetni neki.
Az ártatlan juhnak nem volt mit tennie, elment, lenyiratta a gyapjúját, azt eladta, vett rajta egy kenyeret és oda adta a komondornak.
De mivel tél jött, a hidegben a meztelen juh megfagyott, elpusztult.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése