2020. május 19., kedd

Mamó Mesél - A farkas és a bárány /Ezópus fabulája

Egy farkas szomjas volt, lement inni a patakra. Ahogy ivott, lefelé nézett és látta, hogy lejjebb egy bárány is iszik a patakból.
Oda sietett a bárányhoz:
- Miért zavarod fel nekem a vizet?
- Hogy zavarhattam volna fel neked, amikor én lejjebb iszom, te pedig ott fenn, ahonnan lefelé folyik
  a víz?
- Micsoda? Lám szembe mersz szállni velem? Hogy mersz szidni engem?
- Jaj, nem szídlak, jó uram!
- Te is és a szüleid is és az összes nemzetiséged ellenségeim voltatok.
  Apád ugyanígy bosszantott engem 6 hónappal ezelőtt!
- Akkor én még a világon sem voltam!
- Mindenütt kárt teszel!
  Vetésemet sem tarthatom meg, mert mindenhol elrágod!
- Hogy rágnám el, mikor nincsenek is fogaim?
- Pokolra veled az okoskodásoddal!
És megette a bárányt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése