2017. február 10., péntek

Királyi szerelem

A királyfi úgy döntött,
keres feleséget.
Kihirdették az országban,
várják a fehérnépet.

De csak olyan lány jöjjön,
ki tud sütni, főzni,
inget szépen kivasalni,
gyereket ellátni,
és nem utolsósorban
ágyat jól bevetni.

Jöttek sorra a lányok
a király udvarába,
egyik szebb volt, mint  a másik,
de a király mindet lefitymálta.

Ez nem volt jó, az sem tetszett,
ez kövér, az túl sovány,
Ez nem csúnya, de nem mutat jól
egy királyfi oldalán.

Ám egyszer csak meglátott
egy lányt a sarokban,
ott állt külön a többitől
egymagában, szótlan.

Ilyen szépet sosem látott!
Elállt minden szava!
Te leszel a feleségem,
nem választhat minket már el
csak az ásó, kapa!

Álljunk csak meg! - mormogtak
halkan az öregek,
talán előbb vizsgáljuk meg:
kezedre érdemes?

Na jó, essünk hát túl rajta!
De igyekezzetek!
Még ma csapunk egy nagy lakzit,
s boldog leszek veled!

Tudsz-e főzni?
Én bizony nem!
Na, az nem baj! Van szakácsköny elég,
szépen lassan megtanulod,
mig eltelik pár év.

Sütni finom süteményt?
Vendéget kinálni?
Nem sütök én, sosem tettem!
Másokat szolgálni....

Na nem baj, majd rendelünk,
van cukrászat elég!
Hát a vasalással hogy állsz?
Teszel ingújjra élt?

Nem vasalok, nem mosok,
nem volt dolgom soha!
Keresünk egy bejárónőt,
ki tudja, mi a dolga.

Gyerekeket ellátsz-e?
Van-e rájuk gondod?
Én ugyan nem! Sokkal inkább
nyugalmat akarok!

Jól van, lesz majd bébiszitter,
az úgyis jó móka!
Hát az ágyat beveted-e,
hogy urad óhajtja?

Én ugyan nem! Férfi munka
az ágyat bevetni,
rózsaszirommal a párnát
szépen behinteni.

Igaz, eddig is megtettem,
megteszem én magam.
Hagyjuk már a kérdéseket,
a napnak már vége van!

Megsúgom, hogy a szép lány
mindenben mester volt,
a sok nemleges válasz
csupán csak próba volt.

Úgy gondolta, nem megy férjhez,
csak ha szereti a párja,
hisz szerelem akkor is kell,
ha királyi ágy várja!

De belátta, a királyfi
nem csak szolgát akar,
szemében ott  a boldogság,
mit csak vele akar!

Igent mondott, volt nagy lakzi,
a szép leány királynőként élt tovább,
s attól kezdve bejárónő,
bébiszitter, sok-sok szolga,
sőt maga a királyfi is
leste minden szavát.

Ha nem vagy király, hidd el, később
te is annak érezheted magad,
ha a szivedből  szereted
és királynőként kezeled
nőül vett párodat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése