2017. február 27., hétfő

Locsolóversek kisebbeknek és nagyobbaknak

1.
Egy kis virág felébredt,
kinyújtotta szárát,
harmatcseppre vágyott ő,
hogy  megmossa szirmát.

Hoztam neked, kis virág
egy kis harmatcseppet,
illatozzál, virágozzál,
mosollyal köszönd meg!

2.
Bementem egy tündérkertbe,
kis tündérek táncoltak,
azt mondták, ha szomjuk oltom,
süteménnyel kinálnak.

3.
Azt hallottam, virágszálam,
hogy szereted a vizet,
hoztam neked egy kancsóval,
hajtsd le hamar a fejed!

4.
Egy rózsához rózsaviz
illik húsvét napján,
fogadd hát el szerelmem,
s csak nekem virágozzál!

5.
Az apám azt tanitotta:
figyelj oda a lányokra,
mindig kedvüket keresd!
Locsolkodni is - mint mindent -
többféleképpen lehet.

Eljöttem hát locsolkodni,
a választás a tied,
még mielőtt neki kezdek,
mondd meg, te hol szereted?

Kapok-e a végén tojást,
vagy egy kicsi pálinkát?
Bár inkább azzal kezdeném,
mert attól lesz bátorság!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése