2017. március 16., csütörtök

Apák napja

Apa vegyél az öledbe,
mondok neked egy mesét!
Képzeld el, az óvodában
elmarad az apák napi ünnepség!

Az úgy volt, hogy óvo néni
leült velünk délután,
és azt kérte: meséljetek!
Miért szeretitek apát?

A sok szépet majd leirjuk,
apák napján elmondjuk,
hadd örüljön apukátok!
Ez lesz az ajándékunk.

De a Lacika azt mondta:
én nem szeretem apát!
Sokat iszik, néha megver
minket, na meg az anyát!

Nekem nincsenek szüleim,
nagyszüleim nevelnek,
de nagypapa biztos eljön!
Mert ők nagyon szeretnek.

Az én apukám sosincs otthon,
ő külföldön dolgozik,
azt mondja anya: igy tudja
kifizetni a rezsit.

Nekem szuper apukám van!
Csak mindig  későn jön haza!
Mert ő nagyon fontos ember -
ezt mondja a nagymama.

Pistike, Éva, Norbika -
az ő szüleik elváltak,
néha ha egyedül vannak,
átmennek egymáshoz este
és egymásra vigyáznak.

Annácska mamája elment,
apukája neveli,
megigérte: gyakran eljön,
de ezt soha nem teszi!

Pedig ti gyakran mondjátok:
ha valamit megigérünk,
mindig be kell tartani!

Marika sosem kap semmit.
Ő náluk csak a karácsony az ünnep.
Olyankor kap cipőt, ruhát,
az sem új, de jó a  használt!
Neki azok is szépek.

A Jancsika azt mesélte,
neki nincs apukája,
soha nincs kivel focizzon,
mindig játszhat magába!

De ha megnő, lesz kisfia,
majd mindig együtt játszanak!
Sose hagyja őt magára,
amit kér, mindent megkap!

Öt kisgyerek azt mesélte:
nagyon szeretik apát!
De óvo néni azt mondta rá,
öt apának egy csoportból
nem tarthat apák napját.

De én szóltam, hogy te is vagy!
S te vagy a legjobb apa!
És biztos eljössz, hogyha hivlak,
igy már lesz hat apuka!

Apa, miért haragszanak
a szülők a gyerekre?
Hisz ti mindig azt mondjátok,
a kisgyerek az ajándék,
őt a Jó Isten küldte!

Ugye, mi itthon ünneplünk?
Anya süt egy szép tortát,
én rajzolok rá kisangyalt,
azt jelenti, hogy
boldog apák napját!

Az a baj, amit elmondtál
kicsim, az nem egy mese.
Nagyon sok mindenen múlik,
hogy egy szülő jó lesz-e?

Ha egy apa nem tud mindig
a gyerekével lenni,
egyáltalán nem jelenti,
hogy őt már nem szereti.

Néha tudod, az élete
az másképpen alakul,
mi nagyon szerencsések vagyunk
igy együtt családostól.

A lényeg, hogy itt vagytok nekünk,
és mi nagyon szeretünk!
Apák napját - amig élünk -
megigérem, s be is tartom,
itthon mindig ünneplünk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése